środa, 27 sierpnia 2014

PAPRYKA KONSERWOWA Z MIODEM NA ZIMĘ

Po ogórkach, tak jak obiecałam, dzielę się z Wami przepisem na paprykę. Muszę przyznać, że zaszalałam i razem z mamą włożyłam aż 10 kilogramów. Będzie co podjadać zimą:). Przepis ten dostałam od sąsiadki. Jest sprawdzony, papryka wychodzi twarda, krucha i delikatnie słodka. Pychota!


SKŁADNIKI
papryka najlepiej różnokolorowa;
koper;
chrzan;
czosnek;
olej;
zalewa:
5 szklanek* wody;
3/4 szklanki* octu;
3/4 szklanki* cukru;
1 łyżka soli koniecznie niejodowanej;
1 łyżka miodu;
ziele angielskie;
pieprz;
liść laurowy.

* szklanka = 250 ml

WYKONANIE
Słoiki myjemy i wyparzamy. Na dno każdego kładziemy koper, ząbek czosnku i kawałek chrzanu. Paprykę myjemy i oczyszczamy. Możemy ją zblanszować (wrzucamy do wrzątku na parę sekund), wtedy łatwiej będzie nam ją ułożyć w słoiku. Paprykę układamy ciasno w słoiku. Wszystkie składniki zalewy (oprócz miodu, bo ten dodajemy, gdy zalewa już się zagotuje - w ostatniej chwili) umieszczamy w garnku, razem z pokruszonym listkiem, ziarenkami pieprzu i zielem angielskim. Zagotowujemy. Gorącą zalewamy paprykę. Do każdego słoiczka dodajemy po łyżeczce oliwy i zakręcamy. Pasteryzujemy około 3 minuty od zagotowania wody. Musimy przestrzegać czasu pasteryzacji, bo jak ją przedłużymy papryka wyjdzie miękka.

7 komentarzy:

  1. Właśnie, taka powinna być idealna papryka konserwowa, twarda i krucha, przynajmniej ja lubię ją w takim wydaniu. W tym roku ominie mnie robienie papryki, ponieważ ciocia dała mi jej cały zapas, a również robi wyśmienitą :)

    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja paprykę robię, ale bez miodu. Pewnie zmienia smak na łagodniejszy. Chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robimy podobną, bardzo lubię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo, że za oknem lato, to przez ten post zaczęłam myśleć o słoiczkach na zimę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam, robiłam, ale wersję bez miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja od kilku lat robię wersję papryki marynowanej w soku pomidorowym. Muszę wypróbować przepis na Twoją paprykę. Brzmi bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+