czwartek, 10 października 2013

MURZYNEK

Obserwatorzy mojego bloga wiedzą, że bardzo chodliwym ciastem w moim domu jest murzynek i piernik. To za sprawa mojego murzynkowo-piernikowego łasucha i aby mu dogodzić staram się robić te ciasta jak najczęściej :). W tym przepisie użyłam oleju rzepakowego. Słodkie wypieki z olejem są o wiele zdrowsze niż z użyciem margaryny. Zachęcam więc do zrobienia pysznego murzynka.


SKŁADNIKI
4 jajka;
1 szklanka cukru;
0,5 szklanki mleka;
0,5 szklanki oleju rzepakowego;
0,5 szklanki powideł śliwkowych;
1 łyżeczka proszku do pieczenia;
1 łyżeczka sody;
2 łyżki kakao;
2,5 szklanki mąki.

WYKONANIE
Całe jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Cały czas miksujemy i dodajemy mleko, powidła oraz olej rzepakowy. W osobnej misce przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia, sodę i kakao. Suche składniki dosypujemy do mokrych i delikatnie łączymy. Gotowe ciasto przelewamy do keksówki. Pieczemy około 45 minut w temperaturze 170 stopni. Upieczonego murzynka możemy polać polewą czekoladową lub posypać cukrem pudrem. Ewentualnie można przełożyć go marmoladą lub kremem.


A po zjedzeniu smacznego murzynka zapraszam na jesienny spacer :).

26 komentarzy:

  1. W moim domu jest podobnie:)) do tego murznkowo piernikowego grona dołączam tez ciasto marchewkowe:)) Jak dla mnie nie trzeba takiego ciasta przekładać niczym bo samo w sobie jest przepyszne :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny Ci wyszedł! Ja też na jutro zaplanowałam pieczenie murzynka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez bym w domu znalazła takiego łasucha murzynkowego :)) Fajny Ci wyszedł, też muszę zrobić :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój łasuch uwielbia wszystko co słodkie, więc uraczę go takim właśnie murzynkiem. A na spacer chętnie się razem wybierzemy, żeby zgubić zbędne kalorie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe ciasto,też bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ cudny :)
    A to ostatnie zdjęcie mnie oczarowało... Jak z bajki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ślicznie wygląda:)klasyka, której nigdy nie odmowię, ale rzadko gości coś u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po jesiennym spacerze dobrze zrobi nam kawałeczek Twojego "murzynka" Aniu i filiżanka gorącej herbaty- pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja mama robi go od zawsze! Smak dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  10. Również uwielbiam czekoladowe ciasta... własnie tego typu. Polecam Pani ten keks... jest pyszny :) może Pani rodzinie zasmakuje jeżeli rozkoszują się tak samo jak ja w tego typu ciastach :) http://kamira90.blogspot.com/search/label/Keksy ... a muszę przyznać ,że murzynka czy też ciasto czekoladowe trzeba umieć zrobić he he :) niby proste a czasami...
    No i te Pani ciasto jest cudne ... może to będzie mój pomysł na przyszłą niedziele :) hmm

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. najlepszy murzynek robi moja siostra, bo z orzechami i polewą czekoladową <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam murzynka :) Jest u mnie w każde święta obowiązkowo ale i po za nimi też :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj.Murzynek to dla mnie też ciasto na jesień,Twój prezentuje sie smacznie.Pozdrawiam Jola z Dobrych Czasów

    OdpowiedzUsuń
  14. Murzynkowym łasuchem jestem i ja :) smakowity!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pewnie był pyszny bo na taki wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Murzynka bardzo lubię i ja :) .

    OdpowiedzUsuń
  17. mam wielki sentyment do murzynka - to było pierwsze ciasto jakie upiekłam :):)
    przedstawiłaś fajną wariację na jego temat - zapisuję i wypróbuje :)
    pozdrawiam serdecznie ...

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie ma to jak zwykły - niezwykły murzynek :))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. mam podobny przepis - ciasto jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie się piecze, według Twojego przepisy, poinformuję o gotowym wypieku jak ostygnie, pozdrawiam.A.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+