sobota, 19 października 2013

SERNIK BRZOSKWINIOWO-JOGURTOWY

Udało mi się dostać chyba już ostatnie brzoskwinie. A że serniczki na zimno uwielbiam powstał oto ten brzoskwiniowo-jogurtowy. Oczywiście można też do niego wykorzystać owoce z puszki i też będzie bardzo smaczny. Choć na dworze zimno, to udało mi się tym ciastem przywrócić troszkę lata.


SKŁADNIKI
400 mg jogurtu naturalnego;
50 dag sera białego 3 krotnie mielonego;
¾ szklanki cukru pudru;
3 łyżki żelatyny;
brzoskwinie (3 do masy i 2 na wierzch);
galaretka brzoskwiniowa;
herbatniki.

WYKONANIE
Zaczynamy od przyrządzenia galaretki zgodnie z instrukcja na opakowaniu. Zostawiamy, aby ostygła i zaczęła tężeć. Żelatynę rozpuszczamy w odrobinie gorącej wody, zostawiamy aby przestygła. Jogurt, ser i cukier miksujemy do chwili połączenia składników. Brzoskwinie 3 sztuki obieramy, 2 kroimy w kostkę a jedną rozdrabniamy blenderem. Następnie dodajemy je do masy jogurtowej. Wszystko ze sobą mieszamy, na końcu dolewamy cienkim strumieniem żelatynę i ciągle mieszamy. Odstawiamy na chwilę do lodówki, aby masa zaczęła tężeć. Na dno tortownicy (24 cm) wykładamy herbatniki. Na nie wylewamy masę brzoskwiniowo-jogurtową. Na wierzchu układamy kawałki brzoskwiń i wszystko zalewamy galaretka. Wstawiamy do lodówki.

15 komentarzy:

  1. Cudowny, wygląda wyśmienicie, bardzo lubię a tak dawno nie jadłam.. ech ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. na takie pyszności to mam ochotę o każdej porze dnia i każdej pory roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis. Kiedyś piekłam sernik z brzoskwiniami. Ale ciekawiej będzie bez pieczenia. Umm, ale zjadłabym kawałeczek :))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie letnie ciacho. Takie słoneczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam serniczki na zimno i robić i jeść :)) Twój cudnie się prezentuje :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pysznie wygląda, więc smakuje pewnie jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. słoneczne kolorki - super:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj ze świeżymi brzoskwiniami ten sernik musi być przepyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musi być niezwykle orzeźwiający i delikatny w smaku - i co ważne - nie za ciężki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak zobaczyłam to ciacho to też do razu lato mi się skojarzyło:) pycha!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też uwielbiam takie letnie ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak sernik to masz gościa już za drzwiami, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowity :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem pod wrażeniem jak bardzo łatwe jest to ciasto, a ja lubię to co dobre i proste w przygotowaniu :-)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+