środa, 28 listopada 2012

CIASTO Z BIAŁEK

W zamrażalniku zalegały mi białka. Aby zrobić miejsce, wyszukałam ciasto na białkach (z książeczki Ciasta domowe). Placuszek wyszedł pyszny. Pozwoliłam sobie na małą zmianę, otóż dodałam do niego suszone owoce, co tylko urozmaiciło smak ciasta.


SKŁADNIKI
3 szkl. mąki pszennej;
1 szkl. białek;
1 szkl. oleju słonecznikowego;
1,5 szkl. cukru;
0,5 szkl. mleka;
2 łyżeczki proszku do pieczenia;
2 łyżeczki oleju zapachowego;
szczypta soli;
3 łyżki rodzynek (u mnie dodatkowo owoce goji i aronii);

WYKONANIE
Owoce myjemy o odsączamy. Białka ubijamy ze solą i cukrem na sztywna pianę. W drugim naczyniu mieszamy mąkę, olej, mleko i proszek do pieczenia. Dodajemy pianę i delikatnie łączymy z masą mączną. Na końcu dolewamy olejek i dodajemy owoce suszone. Pieczemy ok. 50 min, w temperaturze 1600. Po upieczeniu ciasto udekorowałam polewą czekoladową i posypałam posypką waniliową.

16 komentarzy:

  1. Wygląda pycha, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny sposób na zagospodarowanie białek

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciasto, takie lekkie i jasne ! mmm: )

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie wygląda, zjadłoby się takiego, oj zjadło

    OdpowiedzUsuń
  5. WoW! Pięknie wyrosło! Ciasto musi być na prawdę dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja piekę podobne i jest naprawdę dobre i dość "lekkie". Zawsze pięknie wyrośnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja do ciasta dodalam kokosy następnym razem spróbuje z migdalami Zamiast mleka dodalam smietane Ciasto jest pycha

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam to ciasto, jest pyszne, Zostało rozdrapane przez znajomych. Zrobiłam na dużej tortownicy, więc wyszło trochę niższe jak na zdjęciu. Następnym razem dam odrobine mniej cukru a więcej rodzynek i owoców. Dzięki za przepis, często na życzenie znajomych robię ajerkoniak, więc zawsze zostawało mi 10 białek, a w końcu każdemu znudzą się bezy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Cisto jest pyszne, musiałam stać i ograniczać plasterki :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto super. Proste i szybkie w wykonaniu. Może trochę za słodkie, dodałam jeszcze skórkę pomarańczową. Znakomity sposób na wykorzystanie białek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekłam ostatnio z białek,ale trochę inny przepis, z kakaem- też pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wierzę, ale udało się. U mnie w postaci babeczek, złocistych i pulchniutkich. Dziękuję za przepis i zapisuję go w moim "sprawdzonym zeszycie" ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Upiekłam to ciasto, jest pyszne, goście się zajadali :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękę to ciasto zawsze jak mam nadmiar białek :) zmniejszyłam tylko ilość cukru do 1 szklanki:) dodaję suszone owoce w zależności co mam pod ręką...zamiast polewy daję kwaskowy lukier na bazie soku z cytryny lub pomarańczy:) jest pysze mniaaam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. w przepisie widnieje 1szt.białek... czy to aby nie pomyłka? Może ma być 10szt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jedna sztuka tylko jedna szklanka białek:)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+