poniedziałek, 16 lutego 2015

RISOTTO

Muszę się Wam przyznać, że zakochałam się w tym daniu :). Odkryłam je dzięki mojej cioci, która poczęstowała mnie tak przyrządzonym ryżem. Od tej pory robię je bardzo często. Spróbujcie, może i Wam przypadnie do smaku :). Oczywiście można dodać jeszcze różne składniki, np. oliwki, groszek zielony, kukurydzę itp. Wybaczcie mi słabe zdjęcie, obiekt niezbyt wdzięczny do fotografowania, za to smakuje obłędnie :).


SKŁADNIKI
2 szklanki ryżu (wyjdzie solidna porcja);
papryka czerwona;
0,5 kg pieczarek;
1 pierś z kurczaka;
cebulka;
bulion (około 1 litra);
oliwa;
ewentualnie wino wytrawne, białe, około 0,5 szklanki;
sól i pieprz.

WYKONANIE
Ryż płuczemy zimną wodą. Wsypujemy na dużą patelnię, podlewamy bulionem (ja rozpuszczam 2 kostki drobiowe) i winem. Robimy to porcjami. Gdy ryż wchłonie porcję bulionu, nalewamy następną. Robimy tak do chwili, gdy ryż będzie miękki. Na drugiej patelni przesmażamy na oliwie pokrojoną w kostkę pierś. Następnie dodajemy posiekaną cebulkę, pieczarki i paprykę. Chwilę wszystko prużymy. Łączymy z uprużonym ryżem. Solimy i pieprzymy. Gotowe!

5 komentarzy:

  1. uwielbiam! chyba moja ulubiona forma podania ryżu

    OdpowiedzUsuń
  2. Sądząc po składnikach już wiem, że bardzo smakuje. A tak ładnie podane, że tylko jeść... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez bardzo polubiłam risotto :) Smaka mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wbrew pozorom to nie jest łatwe danie, ja też bardzo go lubię:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+