sobota, 9 listopada 2013

CIASTO BŁYSKAWICA

Ciasto to wypatrzyłam na blogu "Peggi w kuchni". Muszę przyznać, że bardzo spodobała mi się jego nazwa. Ciasto robi się błyskawicznie i błyskawicznie znika. W oryginale są duszone jabłka, ja zamiast nich dodałam konfiturę z róży. Smakowało wybornie! Polecam Wam gorąco tą błyskawicę :).


SKŁADNIKI
1 szklanka cukru brązowego;
1 jajko;
1 szklanka mleka;
16,5 dag margaryny;
3 szklanki mąki pszennej;
1 łyżeczka cynamonu;
2 łyżeczki przyprawy do piernika;
2 łyżeczki sody;
szczypta soli;
pół słoiczka konfitury z róży (lub 17 dag prażonych jabłek).

WYKONANIE
Cukier miksujemy z jajkiem, dodajemy miękką margarynę. Wszystko razem ucieramy. Dodajemy mleko, konfiturę lub jabłka i stopniowo dosypujemy przesianą mąkę z sodą, solą, cynamonem i przyprawą do piernika. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Ciasto pieczemy w foremce o wymiarach 24x24 przez 50 minut, w temperaturze 170 stopni. Ostudzone polewamy czekoladą.

14 komentarzy:

  1. No to fakt super ciasto :) Pięknie Ci wyrosło :))

    OdpowiedzUsuń
  2. A co z tą konfiturą? Do ciasta się jej nie daje, nie wygląda, jakbyś je czymś przekładała, pod polewą raczej się nie smaruje... Ratuj :) Bo ciacho wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj przeoczyłam tą konfiturę, oczywiście dodajemy do ciasta. Już poprawiam. Dzięki za sygnał:)

      Usuń
  3. Twoja wersja wygląda wspaniale :-) Cieszę się, że smakowało :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania, ciasto wyszło Ci super, polewa cudna, mm ślinka leci na kawałek takiego ciacha

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie ciasta "na szybko". Teraz czas pierników się zaczyna, więc i zapach piernikowy w cieście jest świetny. Mam tylko pytanie, Aniu czy tą konfiturę dodałaś do ciasta przed upieczeniem, czy przekładałaś po upieczeniu? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu konfiturę dodajemy do ciasta, już poprawiam błąd:) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Fajne ciasto ja je mam zapisane w zeszycie jako piernik z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie podobnie jak Ciebie zaintrygowała nazwa:) dla moich łasuchów byłoby w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  8. no jeśli z czekoladą, to się nie dziwię, że szybko znika :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu, Twoje ciacho wygląda obłędnie i na pewno tak samo smakuje...pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak pięknie wyrosło. A to, że jest błyskawiczne w zrobieniu to jeszcze podnosi walor tego ciasta. Zapisałam sobie przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. czekolada to moja miłość, a ciasteczko wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+