niedziela, 24 listopada 2013

NAJLEPSZA SZARLOTKA

Bardzo popularna na blogach jest teraz szarlotka z serkiem homogenizowanym bez jajek. A jak już wiecie, jestem szarlotkowym łakomczuchem, więc musiałam zrobić ją i ja. Do mojego ciasta dodałam mąkę orkiszową zmieszaną z mąka pszenną i zamiast cukru dodałam stewię w proszku. Ciasto wyszło pyszne a połówki jabłek, prócz smaku, dodają mu dekoracyjny wygląd. Polecam, kto jeszcze nie robił tej szarlotki niech szybko nadrabia zaległości.


SKŁADNIKI
1,5 szklanki mąki pszennej;
1,5 szklanki mąki orkiszowej;
170 g serka homo waniliowego;
150 g serka homo czystego;
200 g masła;
4 łyżki stewii w proszku lub 1 szklanka cukru pudru;
szczypta soli;
2 łyżeczki proszku do pieczenia;
jabłka.

WYKONANIE
Mąki i proszek przesiewamy. Dodajemy stewię, serki, masło i zagniatamy ciasto. Ciasto dzielimy na 2 części. Blaszkę (33x25) wykładamy papierem do pieczenia, następnie przekładamy rozwałkowaną pierwszą część ciasta. Obieramy jabłka i przekrawamy na pół, oczywiście środki wydrążamy. Układamy na cieście jedno koło drugiego, wybrzuszeniem do góry. Teraz rozwałkowujemy drugą połowę ciasta i układamy na jabłkach, lekko dociskając i sklejając brzegi. Ciasto pieczemy około 50 minut w temperaturze 170 stopni. Po ostudzeniu możemy posypać cukrem pudrem.

18 komentarzy:

  1. Zgadzam sie ze jest najlepsza ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja się do niej zbieram:) świetnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, wszystkie Twoje szarlotki są najlepsze. Skoro tak zachwalasz, więc i ja ją upiekę. Fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie, fajny pomysł by zastąpić cukier, ja kupiłam cukier brzozowy. szarlotka extra

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie spotkałam się jeszcze z takim ciekawym przepisem. Dzięki za publikację tak ciekawego przepisu. :) Będę musiała wypróbować. Ciasto wygląda na kruche. Takie jak lubię.

    OdpowiedzUsuń
  6. piekłam to ciasto :) było pyszne i zniknęło zanim zdążyłam zdjecia porobić :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Łasuchowym łakomczuchem jestem i ja:) Pyszna ta szarlotka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Prżepadam za nią! Dobrze wiedzieć, że udaje się też w zdrowszej wersji

    OdpowiedzUsuń
  9. taką samą podajemy w restauracji:)

    OdpowiedzUsuń
  10. też robiłam w razowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super te jabłuszka wyglądają :)) Oj muszę zrobić, bo szarlotki długo nie było.

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda obłędnie! Jak piszesz że najlepsze to ja ją będę robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu wierzę na słowo, szarlotka wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Razowa, zdrowa, ładna i smakowita. Posypana cukrem pudrem przypomina górki oprószone śniegiem.

    OdpowiedzUsuń
  15. oj domyślam się, że smakuje nieziemsko :) wygląda obłędnie! a pewnie pachnie wspaniale

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+