wtorek, 19 listopada 2013

SAŁATKA Z SELERA KONSERWOWEGO

Zapraszam na pyszna sałatkę selerowo-ananasową. Jest to moja jedna z ulubionych sałatek. Choć w sałatkach nie przepadam za słodkimi dodatkami typu owoce, to w tej ananas mi nie przeszkadza. Przyrządza się ją w ekspresowym tempie, wystarczy wcześniej kupić słoik selera konserwowanego i puszkę ananasów. Polecam na imprezki, sprawdza się w 100%.


SKŁADNIKI
1 słoiczek selera konserwowego;
0,5 puszki ananasów;
biała część pora;
4 jajka;
30 dag szynki białej;
majonez;
sól i pieprz.

WYKONANIE
Jajka gotujemy na twardo, następnie kroimy w grubszą kostkę. Seler odcedzamy na sitku, wsypujemy do miski, smarujemy cienką warstwą majonezu. Na seler układamy pokrojoną w kostkę szynkę, również smarujemy warstwą majonezu. Następne są ananasy pokrojone także w kostkę. Na to idzie por, cienko pokrojony w piórka. Znowu majonez i na wierzch jajka. Wierzch smarujemy majonezem i przyprawiamy solą i pieprzem. Przed podaniem wszystko dokładnie mieszamy.
Przy robieniu tej sałatki pomocne mi były akcesoria kuchenne ze sklepu internetowego Przyjemne gotowanie. Wykorzystałam miseczki nierdzewne z przykryciem. W komplecie znajdziemy trzy miski różnej wielkości. Przykryta sałatka nie przeszła zapachami z lodówki, ani nie obeschła. Mam jeszcze deskę z drewna bukowego na której kroiłam produkty do mojej sałatki. Super twarda i gruba „decha” :). A do tego możemy ją powiesić jako ozdobę kuchni. Posiada też rowek do zbierania płynów z potraw. Na takiej desce śmiało można serwować np. sery czy wędliny. Łatwo ją się myje, a krojenie na takiej desce to czysta przyjemność.
Jaja gotowałam w zielonym rondelku. Bardzo przydatny w kuchni. Wielość odpowiednia dla 4 sztuk jajek. Jeśli mamy małą ilość do podgrzania np. sos to rondelek jest w sam raz. Ważną rzeczą jest to, że posiada powłokę ceramiczną.

12 komentarzy:

  1. Fantastyczna sałatka. Znam ją (jako warstwowa) i robię ale dodaję kukurydzę. Muszę spróbować z szynką. Masz rację na imprezkach się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm, ciekawy smak, seler i ananas

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna sałatka! Uwielbiam seler konserwowy... ananas pasuje do niego idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super sałatka, bardzo lubię wszelakie z selerem konserwowym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna sałateczka:) Ja swoją z ananasem i selerem robię trochę inaczej ale Twoje dodatki też świetnie pasują, i następnym razem postaram się ją wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię takie szybki sałatki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Generalnie nie lubię ananasa, poza małymi wyjątkami. Tylko w sałtce jestem gotowa go zjesć i nawet mi smakuje. Tę sałatkę też często robię i lubię, choć dawno jej nie jadłam. Chyba na weekend sobie przygotuję, dzięki za przypomnienie:-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie sałatki. Do tego seler jest tak zdrowy i w zasadzie bez kaloryczny! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam taką sałatkę, pyszna jest Aniu - wierzę :)
    A jakie fajne akcesoria mają w tym sklepie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ją , trzeba zrobić , bo narobiłaś smaka:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+