piątek, 6 marca 2015

ROLADA ZE SZPINAKU, ŁOSOSIA I SERKA

Muszę się przyznać, że bałam się bardzo wykonania tej rolady. Jest to moja pierwsza rolada z ciasta biszkoptowego. Obawiałam się tego zwijania. Jednak, jak się okazało, obawy były niepotrzebne. Od tej chwili także słodka rolada stanie się częstym bywalcem na moim stole. Moja rolada ze szpinaku, łososia i serka to wspaniały pomysł na zbliżające się wielkimi krokami święta. Polecam serdecznie, ale uwaga, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie nacieszycie się nią za długo, ponieważ ze stołu znika w mig :).


SKŁADNIKI
Na ciasto:
0,30 dag rozmrożonego, rozdrobnionego szpinaku;
2 ząbki czosnku;
4 łyżki mąki krupczatki;
4 jajka;
szczypta soli.

Dodatkowo:
0,30 dag wędzonego łososia;
2 serki almette (u mnie jeden z czosnkiem niedźwiedzim, a jeden śmietankowy).


WYKONANIE
Szpinak przesmażamy na patelni, dodajemy przeciśnięty czosnek i sól. Teraz robimy ciasto. Białka ubijamy na sztywną pianę. Następnie dodajemy żółtka, szpinak, mąkę. Delikatnie mieszamy. Ciasto wykładamy na blachę (od piekarnika) wyłożona papierem do pieczenia (radzę jeszcze natłuścić dodatkowo papier, łatwiej odejdzie biszkopt). Pieczemy około 15 minut w 160 stopniach. Po upieczeniu delikatnie odrywamy papier i ciasto zawijamy w ściereczkę. Gdy ciasto ostygnie, smarujemy je serkami i układamy plastry łososia. Ciasto ciasno zwijamy w roladę. Owijamy folia aluminiową i wkładamy do lodówki. Kroimy na centymetrowe plastry. Gdyby było ciężko pokroić, wkładamy na 30 minut do zamrażalnika.


I na koniec parę zdjęć mojej Aduni (szczególnie dla przybranej Babci z Elbląga), którą pozdrawiam szczególnie serdecznie :).



14 komentarzy:

  1. Bardzo lubię taką roladę. Masz rację za szybko znika ze stołu, a jest dodatkową dekoracją na stole przez te śliczne kolory jakie tworzą się łącząc szpinak i łososia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam pierwszy raz, ale wiem że nie ostatni:)

      Usuń
  2. Oczywiście zapomniałam dodać, że masz cudną córcię. A sesja zdjęciowa bardzo udana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu:) Mała modelka zniosła sesję na piątkę, tylko uśmiechać się nie chciała.

      Usuń
  3. Roladki są genialne :) Kolor naprawdę wyszedł fajny aż ślinka cieknie :P A córeczka przesłodka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna jest ta rolada :) Dziewczynka śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozdrawiam małą Królewnę!
    Znam smak takiej rolady, Aniu to jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ta rolada jest po prosu pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha, własnie niedawno też zrobiłam taką roladę. Twoja wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale słodka księżniczka, kochana <3 Pyszna rolada, bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam zamiar ją zrobić, bo kusi, a łososia uwielbiam :) Śliczną i słodką masz córeczkę :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie pyszne roladki! Kocham takie połączenia :) I jaka fajne sesyjka, urocza dziewczynka!
    Zapraszam na mojego bloga do wzięcia udziału w konkursie Wielkanocnym i życzę miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  11. Rolada piękna ale niestety nie dorównuje urodą Adusi. Ona bije wszystko na głowę :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+