sobota, 8 października 2016

CIASTO Z DYNIĄ II

Sezon letni już za nami. Spędziłam go bardzo przyjemnie. Był wyjazd nad morze, pobliskie wypady nad wodę. Oczywiście najwięcej czasu spędzaliśmy na placach zabaw :). Lato również sprzyjało przygotowywaniu przetworów na zimę. Jak co roku kisiłam ogórki, zrobiłam ogórki konserwowe z carry i chilli, sałatkę ogórkową z przyprawą gyros, soki z malin i jagód, dżem truskawkowy i powidła śliwkowe oraz moje odkrycie roku – nutellę ze śliwek. Nie zapomniałam także o przecierze z pomidorów. A dzisiaj jeszcze kończę sałatkę z zielonych pomidorów. Dużo tego, ale lubię mieć pełną piwniczkę – zima mi nie straszna!
Lato się skończyło, więc czas na jesienne smakołyki. Przedstawiam dziś pyszne ciasto dyniowe, wilgotne, nie za słodkie, warzywne i przede wszystkim przepyszne :).


SKŁADNIKI
2 szklanki startej dyni (ja miałam jedną szklankę dyni i jedną szklankę marchwi);
2,5 szklanki mąki;
4 jajka;
0,5 szklanki oliwy;
0,5 szklanki cukru (lubię nieprzesłodzone ciasta)
2 łyżeczki proszku do pieczenia;
2 łyżeczki cynamonu;
3 łyżki rodzynek,
ew. 3 łyżki orzechów.

WYKONANIE
W jednej misce ubijamy jajka z cukrem, pod koniec ubijania wlewamy olej. Później wsypujemy porcjami dynię (ewentualnie marchew). W drugiej misce mieszamy sypkie produkty mąkę, proszek, cynamon, bakalie. Mokre składniki dodajemy do suchych i mieszamy łyżką niezbyt długo, tak tylko do wymieszania składników. Keksówkę 12x40 cm wykładamy papierem do pieczenia. Pieczemy około 50 -60 minut w temperaturze 170 stopni. Smacznego!

2 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+