sobota, 28 września 2013

CHLEBEK CUKINIOWY

Przepis na ten chlebek zobaczyłam na zaprzyjaźnionym blogu Kasi. Nie byłabym sobą, gdybym go troszkę nie zmodyfikowała. Pomyślałam, że skoro jesień rozgościła się u nas już na dobre, to warto przyrządzić takie jesienne ciasto. Podczas pieczenia w mojej kuchni unosił się wspaniały zapach, a po zjedzeniu kawałka ciasta od razu robi się cieplej. Ciasto jest wilgotne, w smaku nie wyczuwa się cukinii.


SKŁADNIKI
15dag mąki pszennej;
15 dag mąki orkiszowej;
40 dag cukinii;
15 dag cukru brązowego;
0,5 szklanki oleju;
2 jajka;
1 łyżeczka proszku do pieczenia;
1 łyżeczka sody;
1 łyżeczka cynamonu;
3 jabłka;
suszone owoce (rodzynki, wiśnie, żurawina, aronia, gojia).


WYKONANIE
Cukinię myjemy, ścieramy ze skórką i pestkami na tarce jarzynowej. Odsączamy na sitku. Mąkę przesiewamy, dokładamy do niej cukier, sodę, proszek, cynamon i wszystko mieszamy. Jajka miksujemy z olejem. Płynne składniki dodajemy do suchych. Wszystko razem dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy cukinię i bakalie. Po wymieszaniu ciasto przekładamy do keksówki. Na wierz układamy kawałki obranych jabłek, lekko je dociskając. Pieczemy około 50 minut w temperaturze 170 stopni.

16 komentarzy:

  1. Takie wilgotne ciasta są idealne do herbatki na jesień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasta jeszcze nie robiłam,ale chleb tak i był pyszny,apetycznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie w tym tkwi cała tajemnica. Dodajesz do ciasta ważny składnik, ale go potem nie wyczuwasz, a jest bardzo ważnym. Zdziwiona jestem, że cukinię ściera się ze skórką. Ale przepis mnie zainteresował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z cukinii nie robiłam jeszcze ciasta, wygląda ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. fenomenalny, ja lubię wilgotne ciasta, bardzo bardzo.
    chętnie wypróbuję.
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  6. Wilgotny i pysznie nadziany :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie wilgotne ciacha :) Pomysł z cukinią super:)) Do wypróbowania zapisuję :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie wygląda, porywam kawałeczek;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Miło mi, ze skorzystałaś z przepisu :)
    Widzę, że dodałaś mąki orkiszowej, dobrze wiedzieć, że i w zdrowszej wersji przepis sie sprawdza

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda genialnie:) już sobie wyobrażam jak musiał smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu takiego chlebka jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety nie miałam okazji spróbowania, ale wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+