sobota, 2 marca 2013

CIASTO Z FASOLI

Podchodziłam do wykonania tego ciasta z pewną rezerwą. Nie dowierzałam, że można je zrobić z fasoli i bez dodatku mąki. Ale jak nie zrobisz, to się nie przekonasz. Więc zakasałam rękawy i do roboty. Muszę przyznać, że ciasto wyszło bardzo dobre :). W ogóle nie czuć fasoli i jest mocno czekoladowe. Następnym razem zrobię je ze słodzikiem albo stewią, będzie jeszcze bardziej dietetyczne. Ciasto możemy wzbogacić dodając różnego rodzaju bakalie albo przekładając je dżemem lub kremem. Dodam jeszcze, że wypiek ten w ogóle się nie starzeje. Szóstego dnia był wilgotny i mięciutki, jakby był pieczony poprzedniego dnia.


SKŁADNIKI
5 jajek;
szczypta soli;
3 łyżki kakao;
0,5 łyżeczki sody;
1 łyżeczka proszku do pieczenia;
6 łyżek oliwy;
4 łyżki miodu;
0,75 szklanki cukru;
1 łyżka ekstraktu waniliowego.

WYKONANIE
Fasolę gotujemy do miękkości, odsączamy i płuczemy wodą. Następnie rozdrabniamy ją blenderem. Dodajemy 3 całe jajka, sól, ekstrakt i miksujemy do chwili, aż uzyskamy jednolitą masę. W drugim naczyniu miksujemy pozostałe 2 jajka z oliwą, miodem i cukrem. Do tego dolewamy masę fasolową. Mieszamy. Teraz kolej na dodanie kakao, proszku i sody. Wszystko dokładnie miksujemy. Pieczemy w temperaturze 170 stopni, do suchego patyczka (ok. 1 godziny). Ja piekłam w keksówce o wymiarach 31x 12cm.


*Fasola czerwona LESTELLO jest bogatym źródłem białka, witamin z grupy B, potasu, wapnia i fosforu. Zawiera również żelazo, kwas foliowy i cynk. Zaletą fasoli jest to, że ma dobroczynny wpływ na mikroflorę jelit i posiada niski poziom glikemiczny. Posiada również błonnik, dzięki któremu pozbywamy się z organizmu nadmiaru cholesterolu. Pamiętajmy że kupując fasole w puszkach serwujemy sobie dodatkowo sól, cukier, ocet. Dlatego wybieram suchą fasolę, którą gotuję sobie sama.

29 komentarzy:

  1. Uwielbiam je piec, mam troszkę inny przepis, ale koncepcja ta sama :) Piekę je bez tłuszczu, za to dodaję rozciapranego banana i nawet moi rodzice (którzy nie cierpią moich zdrowych alternatyw dla normalnego jedzenia) nie wyczuli w nim fasoli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się fasola jest niewyczuwalna.Polecam to ciasto w szczególności diabetykom:)

      Usuń
  2. wyglada cudnie, wierze, ze jest pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe to ciacho, nie powiedziałabym że z fasolą może wyjść taki efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis, ciasto wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. też się czaję na ciasto z fasoli, na razie na żadnym "warzywnym" się nie zawiodłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś z tej samej fasoli piekłam tort fasolowy:) Ciasto wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda super :)Jeszcze takiego nie piekłam, ale na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam fasolę czerwoną i skuszę sie na ciasto :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mnie zaskoczyłaś tym ciastem z fasoli, z marchewki, buraka owszem, ale o fasolce nie słyszałam, chętnie wypróbuję, dziękuję za odwiedziny na blogu:)
    pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy chodzi o 30 GRAM fasoli ? Przecież to strasznie mało .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi o 30 deko czyli 300 gram fasoli suchej lub można użyć jedną puszkę fasoli:)

      Usuń
  11. Na zdjęciu ciasto wygląda rewelacyjnie. Moje niestety zapadło się i wygląda jak podeszwa. Nie wiem czemu? Najpierw pięknie wyrosło i zapowiadało się super. Mam bardzo dobry piekarnik i duże doświadczenie. Nie wiem skąd moja porażka. Basia

    OdpowiedzUsuń
  12. Basiu nie wiem dlaczego Twoje ciasto opadło, mnie też zdarzają sie zakalce:) Głowa do góry następnym razem będzie ok. A ciasto jest naprawdę dobre:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ponowiłam próbę po przemyśleniach, ponieważ smak ciasta mimo zakalca był pyszny. Doszłam do wniosku , że użyłam zbyt dobrych jajek z prywatnego, wiejskiego chowu. Ciasto miałam bardzo puszyste a fasoli, moim zdaniem było zbyt mało albo powinnam wziąć mniej jajek. Oczywiście miałam rację. Fasoli wzięłam podwójną porcję. reszta pozostała bez zmian. Ciasto wyszło jak na zdjęciu mięciutkie, puszyste i bardzo smaczne.Na pewno je będę piekła wiele razy gdyż szybko znikło. Nawet zajadał się mój wnusio Sławek, który ma dopiero 15 miesięcy, ale ma bardzo duży apetyt i wszystko lubi. Dzięki za przepis. Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że tym razem się udało. Nam tez bardzo smakowało to ciasto:)

      Usuń
  14. Hej. Mogłabyś orientacyjnie powiedzieć ile waży to ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany nie mam zielonego pojęcia:) Strzelam około pół kilograma

      Usuń
  15. Zaglądałam już kiedyś do Ciebie, zapamiętałam fajną nazwę Twojego bloga. :) Bardzo ciekawe przepisy. Nabrałam chęci na to niesamowicie wyglądające ciasto, a że mam dużo czerwonej fasolki z własnego ogródka, pewnie niedługo go upiekę. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam pytanie: czy to ma być 300g suchej fasoli, czy już po namoczeniu? Namoczyłam 300g i wydaje mi się, że jest tego strasznie dużo... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suchej fasoli ma być 300g czyli 30 dag:) Pozdrawiam i życzę udanego wypieku!

      Usuń
  17. w przepisie jest mowa o miodzie, tylko nie jest podane w ktorym momencie go dodac, no nic robimy na czuja :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy fasole z puszki też trzeba gotować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie gotujemy. Fasola z puszki jest gotowa do spożycia:)

      Usuń
  19. Ciasto przepyszne. Moja córcia się nim objada:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy można dodać zamiast oliwy olej kokosowy? jak tak to jaka jego ilość?

    OdpowiedzUsuń
  21. Myslę ze tak. nie próbowałam, chyba taką samą ilośc trzeba dodać:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+