sobota, 15 grudnia 2012

SUSHI

Przyznam się Wam, że jeszcze nigdy nie próbowałam tej potrawy. Zaopatrzona w artykuły do sushi postanowiłam więc ją zrobić. Oczywiście jest to sushi w polskim wydaniu. Choćby dlatego, że użyłam ryby wędzonej a nie tak, jak w Japonii ryby świeżej, prosto po złowieniu. Jest to szybka i zdecydowanie zdrowa przekąska. Świetnie nadaje się na domowe imprezy.


SKŁADNIKI
ryż do sushi Okomesan;
zaprawa do ryżu;
Nori – prażone wodorosty;
chrzan Wasabi;
łosoś wędzony;
papryka;
szczypior;
ogórek zielony.

WYKONANIE
Przyrządzanie naszego sushi zaczynamy od przygotowania ryżu. Odmierzamy szklankę ryżu i na sicie płuczemy go pod bieżącą wodą. Przekładamy go do garnka i zalewamy szklanką zimnej wody. Pozostawiamy na około 30 minut. Po tym czasie garnek szczelnie przykrywamy i gotujemy ryż przez 10-15 minut na małym ogniu. Wyłączamy i zostawiamy pod przykryciem na 15 minut. Po przestygnięciu ryżu dodajemy do niego gotową zaprawę do sushi w ilości 4-5 łyżek. Dokładnie mieszamy.
Na macie do zwijania sushi rozkładamy arkusz Nori. Na szerokość arkusza i wysokość 1 cm smarujemy cieniutką warstwę chrzanu Wasabi. I tu uwaga, jest piekielnie ostry!!!
Teraz nakładamy warstwę wcześniej przygotowanego ryżu. Rozkładamy go na szerokość arkusza i na około ¾ wysokości. Nadszedł czas na dodatki. Po szerokości arkusza i wysokości 2 cm układamy plastry łososia, słupki ogórka zielonego i papryki. Na to układamy szczypiorek. Następnie przystępujemy do zwijania naszego sushi. Po zwinięciu powstały rulon kroimy na 3 centymetrowe odcinki. Sushi gotowe. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. ja sushi jadłam tylko raz i smakowało mi, więc Twoje musi być równie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne :)
    Prawie takie same jak w mojej robocie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mialam sushi ostatnio w pracy na lunch i musze przyznac ze Twoje wyglada sto razy smaczniej niz moje kupne z Tesco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie. Jest bardzo estetycznie zrobione! Piękne:). I zapewne równie dobrze smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo bardzo lubię sushi, sama nie robię, ale mam sprawdzoną restaurację w której jest świeżo i b. smacznie zawsze :), może kiedyś spróbuję też sama przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proponuję do tego dodać słupki surowej marchewki, (pomijając surowe ryby) można również dodać paluszki krabowe, krewetki. Imbir marynowany też świetnie do tego pasuje. Ja robię kilka wersji (klasycznie zawijane). Jedną z nich jest mieszanka: posiekany łosoś wędzony, szczypiorek i majonez. Do innych dodaję również serek ziołowy fromage. Poza tym sezam i oczywiście sos do sushi (do maczania), czyli sos sojowy ciemny (jasny też może być), posiekany czosnek. Sos może być również wymieszany z wasabi. Jeśli sos jest za słony, można go rozcieńczyć wodą. Uwielbiam sushi. Sushi i szpinak to dania, którymi nigdy się nie przejem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google+